هشدار پلیس فتا به کاربران چت روم
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
هشدار پلیس فتا به کاربران چت روم
 
دوستان عزیز حتما مطالعه فرمایید
 
رئیس پلیس فتا غرب تهران به کاربران فضای مجازی توصیه کرد تا حد امکان با آگاهی و کسب اطلاعات کامل وارد چت روم‌ها شوند.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ "اصغر باقریان" در این رابطه گفت: چت در واقع محیطی مجازی است که افراد در آن می‌توانند با یکدیگر تبادل نظر کنند. گاهاً برخی افراد نیز به نیات مختلف وارد چت‌روم‌ها می‌شوند و در موارد بسیاری کلاهبرداران و شیادان در چت‌روم‌ها با نام‌ها و اطلاعات نادرست و جذاب اقدام به برقراری ارتباط با سایر کاربران می‌کنند و از این طریق دامی برای افراد می‌گسترند.
رئیس پلیس فتا غرب تهران خطاب به کاربران فضای مجازی گفت: زوج‌یابی اینترنتی از جمله پدیده‌های جدید و در حال گسترش است و جوانان به منظور آشنایی با همسر آینده خود وارد چت می‌شوند و شیادان از این راه سوء‌استفاده کرده و اطلاعات خصوصی آنان را بدست آورده و اقدام به اخاذی می‌کنند.عده‌ای دیگر از این کاربران را افراد سودجو و روان‌پریش تشکیل می‌دهند و با توجه به اینکه بیشتر کاربران چت‌روم را افراد ناآشنا به واقعیت‌های اجتماعی شامل می‌شوند ، حضور گسترده‌ای در چت‌روم دارند و به اغفال جوانان می پردازند.
وی تصریح کرد: استفاده بیش از حد از چت‌های اینترنتی نامناسب می‌تواند منجر به اختلالات روانی درازمدت در افراد شود زیرا هر قدر فاصله بین دنیای واقعی و تخيّلی افراد بیشتر شود، می‌تواند منجر به افسردگی و بروز اختلالات روانی در افراد شود.
این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: برای اینکه بتوانید از چت روم ها استفاده درست را برده و مضراتش گریبان گیر شما نشود توصیه های زیر را جدی بگیرید و به موارد ذیل توجه داشته باشید :
* به وقت نیاز وبه قدر نیاز از چت استفاده کنید.
* به کسی که نمی شناسید هر گزاطلاعات ندهید.
*به راحتی فریب کلمات فریبنده را نخورید؛ چه بسا که دروغ باشند.
* از راه چت به قصد همسر یابی نروید.
* هرگزدر چتهایتان کلمات زشت و خلاف شرع ننویسید.
*رمز ایمیل، وبلاگ ویا سایت خود را به کسی چت نکنید.




مطالب مرتبط
بخش نظرات این مطلب
آخرین نظرات ثبت شده برای این مطلب را در زیر می بینید: برای دیدن نظرات بیشتر این پست روی شماره صفحه مورد نظر در زیر کلیک کنید:
بخش نظرات برای پاسخ به سوالات و یا اظهار نظرات و حمایت های شما در مورد مطلب جاری است.
پس به همین دلیل ازتون ممنون میشیم که سوالات غیرمرتبط با این مطلب را در انجمن های سایت مطرح کنید . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .
شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:
نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: